CX workshops for suksess-fokuserte bedrifter.

Velg hvilke workshops du eller din bedrift vil delta på.

Joanna Carr hos Allegro arrangerer en rekke CX workshops. Les om de ulike mulighetene nedenfor ⬇️

 Joanna er forfatter av Allegro CX e-bok, medforfatter av Customer Experience 3, foredragsholder, og én av grunnleggerne av ECXO (European Customer Experience-organisation). I løpet av de siste årene har hun utviklet et omfattende CX-program, og jobber i dag aktivt med norske bedrifter som rådgiver for deres CX-arbeid. Les mer ⬇️

IMG_0228-1

Kryss av for workshops du ønsker mer informasjon om:

En workshop med Joanna Carr

Et øyeblikk i et menneskes liv er verdifullt. Derfor bør du legge til rette for at øyeblikkene kundene dine får i møte med din bedrift er av den positive sorten. Dette skaper en verdi for kundene, dine ansatte og også bedriften i seg selv. Dette kan vi hjelpe deg med gjennom ulike CX-workshops. Hos deg, hos oss – eller der du ønsker.

Kundeløfte Hackathon

Allegro CX Hackathon er en interaktiv workshop som først og fremst setter kunden i fokus. Vi jobber med personas og foretar korte øvelser, individuelt, i par og i grupper, for å identifisere hva dere er spesielt gode på, og hva alle kan love å levere av kundeopplevelser på tvers av siloer og kanaler. Avslutningsvis presenterer alle gruppene sine ønskede kundeomtaler sammen med et forslag til fremtidige «kundeløfter».

Hackathon-aktiviteter
  • Warm-up: WIFM (What’s in it for me)
  • Innsiktsarbeid: Bli kjent med aktuelle personas, og reflektere over hva som gjør disse kundene tilfreds.
  • Idémyldring: Våre personas skal oppleve … Våre personas skal føle … Vi tydeliggjør hva som er kundesuksess for dine kunder.
  • Prototype: Utarbeide en uttalelse, som beskriver den opplevelsen vi ønsker at kunden alltid skal ha.
  • Presentasjon og prioritering.
  •  

Målet med workshopen er å bidra med kunnskap og engasjement til CX-arbeidet, samt å innhente viktige innspill knyttet til hva ansatte selv mener at deres kundeløfter og signaturopplevelsen bør inneholde..

Etter denne workshop er du klar for å:

Formulere kundeløftene, og iverksette relevante og nyttige aktiviteter for å operasjonalisere kundeløftene.

CX for interne superhelter

Dette er en aktiv workshop for nøkkelpersoner i bedriften. Her konverterer vi medarbeiderne dine til et stort konkurransefortrinn.

cx_graph

Modellen ovenfor, utviklet av The CX Academy, er bygget på innsikt fra tusenvis av intervjuer med kunder. De har identifisert seks triggere, som avgjør i hvilken grad et selskap eller en organisasjon kan skape en verdifull relasjon med kundene sine. Vi tar medarbeiderne dine med på en reise gjennom alle de seks emosjonelle triggerne, og ruster dem til å levere enestående kundeopplevelser.

CX masterclass 1.0

For CX-leder/ansvarlig som vil jobbe strukturert med CX. Workshopen gir en innføring i CX-metodikker og ansvarsrolle. 

  • Rollen til Customer Experience Professional. Slik setter du kunden på agendaen, og  påvirker med troverdighet
  • Innføring og arbeidsaktiviteter knyttet til CX grunnpilarer:
  1. Visjon, mål og kundeløfter
  2. Mennesker og kultur
  3. Kundeforståelse og data
  4. Strategi og design
  5. Kundereiser
  6. Teknologi
  • Praktisk oppgave: Identifisere gapene i deres CX grunnpilarer og lage en plan
  • Kundeforståelse – Slik blir du kjent med dine kunder og slik bringer du kundens stemme inn i bedriften
  • Introduksjon og metoder: Slik kartlegger du kundereisen.
  • Aktuelle temaer: fysiske og digitale kartleggings-workshops, ulike programvare for CX-arbeid, kortsiktig og langsiktig kundereise-ledelse.

Pris 4 200,- 

 CX masterclass 2.0

For CX-leder/ansvarlig som vil lære hvordan man kan lykkes med en kundeorientert kultur.

I denne workshopen snakker vi om følgende temaer:

  • Kjennetegn til en kundesentrisk bedrift.
  • Hvordan bygge CX-grunnmuren: CX-visjon, kundeløfter og CX-prinsipper
  • Praktisk oppgaver: Tiltaksplaner for CX-arbeidet – Vi jobber med et rammeverk for å gjøre CX-grunnmuren operativ i hele organisasjon
  • Hvordan optimalisere engasjement for CX
  • Praktisk guide for Coaching for CX-engasjement
  • Q&A


Pris 4 200,

«Joanna gets the business of CX, not just the 'window dressing' of vanity metrics and journey mapping for the sake of making pretty maps for the wall.
She understands business strategy and how to make it real for companies/customers via workshops, training, speaking opportunities, purposeful journey mapping, and gap analyses»

Jessica Noble, MBA, CCXP – Co-authored together with Joanna in Customer Experience 3

CX-foelelser

Kartlegging av bedriftens kundereise

I denne workshopen vil vi:

  • Gå i dine personas' sko, steg-for-steg, og kartlegge  nåværende kundereiser for å erfare hva som skjer underveis.
  • Identifisere kritiske øyeblikk, sammenbrudd i kundereisen
  • Oppdage steg som burde fjernes og steg som burde flyttes
  • Bli kjent med ineffektivitet i back stage-prosesser, systemer, teknologi og politikk
  • Generere ideer og identifisere muligheter

Meld interesse for denne workshop for din bedrift

Drømmereise workshop 

I denne workshopen vil vi:

  • Bli kjent med nåværende kundereise
  • Identifisere optimaliseringsmuligheter for å forbedre totalopplevelsen
  • Designe drømmereisen
  • Gjøre en kreativ presentasjon av drømmereisen

Disse workshops egner seg for ledere, markedsavdeling, IT, CX-teamet, selgere og gjerne personer som har tilbrakt tid direkte med kunder, og dermed kjenner deres historier.

Meld interesse for denne workshopen.

Personas workshop – vi lager personas

I denne workshopen vil vi kartlegger følgende:

  • Personas demografi
  • Bakgrunnen til deres personas. Historien som knytter personas til bedriften.
  • Hovedmålet til deres persona? Selve grunnen til at kunden skaffer seg deres produkt/tjeneste.
  • Behovene til deres persona når de prøver å oppnå sitt mål?
  • Hva driver deres persona og motiverer hen til å begynne eller fortsette å bruke deres tjenester?
  • Hva er utfordringene de kan møte på.
  • Nåværende kunnskap og ferdigheter knyttet til visse områder? 
  • Ordene personas bruker når de søker etter deres produkt?

Meld interesse for denne workshopen

«Kundereise-workshopen med Joanna ga oss et godt grunnlag for videre optimalisering av sentrale kundereiser. Joannas engasjement og kunnskap på området er veldig inspirerende, og hennes solide plan for workshopen ble en suksess»

– Ellinor Aarstad, ICE CX-teamet