Todagers CX-bootcamp
Øk din kompetanse som CX-ansvarlig i bedriften – med både teori og implementering.
Er du leder for kundeopplevelsene i din bedrift, eller har du planer om å bli det? Få stålkontroll på CX med Joanna Carr.

Fordi et øyeblikk i et menneskes liv er verdifullt. Derfor bør du legge til rette for at øyeblikkene kundene dine får i møte med din bedrift er av den positive sorten.
I denne bootcampen lærer du, kort fortalt, hva din rolle som CX-ansvarlig innebærer. Målet er at du skal tilegne deg kunnskap og engasjement som du kan benytte der du jobber.
Meld interesse for å komme i god CX-form her:
Praktisk informasjon:
- Sted: Drammens Børs, Bragernes Torg 13, 3017 Drammen
- Dato: 16. mars. 09.00-16.00
- Dato: 17. mars. 09.00-15.00
- Pris: 5.100 kr for begge dager (pris er ekskl. mva).
Hvem er Joanna Carr?
Jo, det er vår CX-ekspert som holder ulike kurs og workshops for våre kunder, og andre som ser behovet for å bedre deres tilbud.
Joanna er forfatter av Allegros CX e-bok, medforfatter av Customer Experience 3, foredragsholder, og én av grunnleggerne av ECXO (European Customer Experience-organisation).
I løpet av de siste årene har hun utviklet et omfattende CX-program, og jobber i dag aktivt med norske bedrifter som rådgiver for deres CX-arbeid.
Noen kunder hun jobber/har jobbet med:
Bane Nord Eiendom, Toyota, ICE, Jotun, Tenden Advokatfirma, Sandefjord Bredbånd, Adstate, Foxway og Konferansehoteller.no.
Har du hørt hørt podcasten hennes? CX-podden – med hjerte for CX.

Hva sier andre om Joanna Carr?
"Kundereise-workshopen med Joanna ga oss et godt grunnlag for videre optimalisering av sentrale kundereiser, ved at vi fikk kartlagt kundereiser med mulige og kjente pains, identifiserte kritiske øyeblikk og jobbet frem ideer og muligheter for forbedringer. Joannas engasjement og kunnskap på området er veldig inspirerende, og hennes solide plan for workshopen ble en suksess."
– Ellinor Aarstad
Customer Experience Specialist hos ICE.
"Joanna er en sprudlende og inspirerende kursholder som jeg anbefaler alle å oppleve! Hun kombinerer fagkunnskap og brennende engasjement for kundeereisen med svært gode evner til å kommunisere med og engasjere sitt publikum. Dessuten er hun en varm og godt erfaren person som det er lurt å lytte til."
– Tonje Bjørndahl
Chief Consulting Officer hos Spinner Labs
«Joanna gets the business of CX, not just the 'window dressing' of vanity metrics and journey mapping for the sake of making pretty maps for the wall.
She understands business strategy and how to make it real for companies/customers via workshops, training, speaking opportunities, purposeful journey mapping, and gap analyses»
– Jessica Noble, MBA, CCXP – Co-authored together with Joanna in "Customer Experience 3."
Dag én: teori
Få en innføring i CX-metodikker og ansvarsroller.
Vi går først igjennom disse punktene:
- Hva er Customer Experience og Customer Experience Management?
- Hva betyr CX for verdiskaping i bedrifter?
- Grunnleggende begreper
- Rollebeskrivelser
- Ansvarsområder
Deretter får du en innføring i fem grunnpilarer innen CX:
- Strategi og planlegging:
- Hvordan bygge CX-grunnmuren
- CX-visjon
- Kundeløfter
- CX-prinsipper - Mennesker og kultur: Hvordan å skape et engasjement rundt kundeorientert kultur.
- Lede og aktivere CX som satsningsområde - Kundeforståelse og data: Metoder for å lytte til dine kunder og bringe dine kundens stemme inn i bedriften.
- Intervjuer, forum, innovasjons-lab
- Personas
- VOC programmer
- NPS og CSAT - Kundereiser: Introduksjon og metoder – slik kartlegger du kundereisen.
- Touchpoint mapping
- Kundereisekartlegging
- Service Blueprint
- Design av kundereisen - CX-forbedring og innovasjon: du skaper opplevelsen. Hvordan prioritere forbedringstiltakene og idéer for design og innovasjon.
Dag to: praksis
Nå setter vi teorien fra dag én inn i praksis ved å lage en Value Creation Sprint.
Vi jobber sammen for å skape et verdiforslag for dine kunder – ved å utforske deres behov og ønsker.
Dette går vi gjennom:
• Behovskartlegging og definering av mål
• Utvelgelse av den mest verdiskapende idéen
• Oppdragserklæring
• How might we (HMW)-metoden: kreativ prosess for å løse oppdraget
• Prototype: din value creation
• Utarbeide en pitch av resultatene til din arbeidsplass
Var det mange ukjente begrep her? Ta det med ro, du kommer til å kunne alt etter Bootcamp.